بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر

چکیده

آشنایی با بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر یکی از نیازهای مهم برای افرادی است که در زمینه حسابداری فعالیت می‌کنند و برای تمرین بیشتر، انجام کار در خانه و… نیاز به نرم افزاری حرفه‌ای و مناسب دارند. تنوع نرم افزارهای حسابداری در دنیا بسیار زیاد است و بعضی از انواع آن‌ها متناسب با امور […]

آشنایی با بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر یکی از نیازهای مهم برای افرادی است که در زمینه حسابداری فعالیت می‌کنند و برای تمرین بیشتر، انجام کار در خانه و… نیاز به نرم افزاری حرفه‌ای و مناسب دارند. تنوع نرم افزارهای حسابداری در دنیا بسیار زیاد است و بعضی از انواع آن‌ها متناسب با امور حسابداری در کشور ما هستند که در ادامه این مطلب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. با این مطلب از حسابدارشو همراه باشید تا با بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر آشنا شوید.

ویژگی‌های بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر

برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر از میان نرم‌ افزارهای معتددی که برای انجام این کار وجود دارند باید به قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و طرز کار با نرم افزار توجه کرد. ویژگی مشترک تمام نرم افزارهای حسابداری امکان ثبت اطلاعات اصلی مانند وضعیت پرداخت‌ها، دریافتی‌ها و گزارشات حسابداری مانند بدهکار و بستانکاری است اما نرم افزارهای برتر در این زمینه ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری هم دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشبورد نرم افزار: داشبورد یا پنل کاربری نرم افزار، بخشی از نرم افزار است که به محض ورود با آن مواجه خواهید داشت. این بخش اطلاعات کلی در مورد نرم افزار، امکانات آن و حتی فعالیت‌هایی که در نرم افزار داشته‌اید را در اختیار شما می‌گذارد. نرم‌افزارهای حرفه‌ای این بخش را با دقت و رعایت جزئیات طراحی می‌کنند تا کاربران با مرور آن به طور کلی به اطلاعات نرم افزار دسترسی داشته باشند.
  • امکانات خودکار: امکانات خودکار مانند صدور فاکتور خودکار، انجام برخی تراکنش‌ها به صورت خودکار و تعیین تنظیمات پیش فرض و ارائه گزارشات دوره‌ای با تنظیم حالت خودکار و دارای زمان‌بندی از جمله امکاناتی هستند که در نرم‌ افزارهای خوب و کاربردی وجود دارند.
  • یادآور: یکی از بخش‌های مهمی که بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر از آن برخوردار می‌باشد، یادآور است. یادآور کمک می‌کند که برای پرداخت‌های ضروری یا محاسباتی که انجام آن‌ها باید در زمان مشخصی انجام شود یادآوری را تنظیم کرد که از طریق ایمیل، پیامک و… زمان انجام آن را به شما گزارش دهد.
  • محیط کاربری ساده: برخلاف تصور بیشتر افراد بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر لزوما نرم افزاری با امکانات پیچیده نیست. بالعکس نرم افزاری که تمام امکانات مورد نیاز برای حسابداری حرفه‌ای را داشته باشد اما محیط کاربری آن ساده و قابل استفاده برای همه افراد باشد، نرم افزاری کاربردی‌تر است.

بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر در ایران

بعد از بررسی ویژگی‌ها نوبت به معرفی چند مورد از نرم افزارهای حسابداری خوب، حرفه‌ای و کاربردی می‌رسد. نرم افزارهای زیادی در تمام دنیا وجود دارند که برای انجام امور حسابداری کاربردی هستند اما بیشتر این نرم افزارها در ایران قابل استفاده نیستند.

محدودیت امکانات رایگان، عدم تطابق طراحی و امکانات آن‌ها با سیستم حسابداری ایران و بسیاری از موارد دیگر باعث می‌شود که بیشتر نرم افزارهای حرفه‌ای حسابداری در دنیا برای ما قابل استفاده نباشد. البته جای نگرانی نیست زیرا در داخل کشور هم نرم افزارهای بسیار خوبی وجود دارد که به عنوان یک نرم افزار حسابداری ایرانی می‌توان لقب بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر را به آن‌ها داد. از جمله این نرم‌ افزارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نرم افزار قیاس

قیاس اولین موردی است که می‌توان آن را معرفی کرد. این نرم افزار هم دارای نسخه کامپیوتری و هم دارای نسخه موبایل است و کاربرد آن بسیار زیاد است. این نرم افزار هم برای محاسبات شرکتی و هم برای محاسبات فروشگاهی قابل استفاده است و از امکانات آن می‌توان به قیاس حساب‌ها در ماه‌های مختلف، ارائه گزارش انبارگردانی و…. اشاره کرد.

  • نرم افزار باران

باران از دیگر نرم افزارهای مناسب برای انجام امور حسابداری در کامپیوتر است که به دلیل داشتن محیط کاربری ساده و امکانات زیاد مانند صدور فیش فاکتور، گزارش فروش و… امکان کار با آن برای همه افراد وجود دارد. این نرم افزار برای حسابداری فروشگاه‌ها، شرکت‌ها، رستوران‌ها و… مناسب و کاربردی است.

  • نرم افزار کاسپین

در لیست بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر، این نرم افزار یکی از موارد قدیمی و مناسب برای حسابداری است. از نقاط قوت این نرم افزار می‌توان به امکان ایجاد محیطی چند کاربره برای استفاده از آن اشاره کرد. این نرم افزار مناسب حسابداری مالی، فروشگاهی، حسابداری انبار، خزانه و… است. البته نرم افزارهای حسابداری به موارد گفته شده خلاصه نمی‌شوند و بسیاری انواع دیگر را می‌توان در لیست بهترین نرم‌ افزارها قرار داد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • آرین سیستم
  • پارسیان
  • پارمیس
  • پیوست
  • تدبیر
  • رافع و….

 

آموزش حسابداری
Subscribe
Notify of
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
پیمان رسولی | بنیان گذار مجموعه اموزش حسابداری (حسابدارشو)

داستان یک آرزو

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی خیلی قوی و کاربردی برای ورود به بازار کار حسابداری وجود داشته باشه تا فارغ التحصیلان این رشته در سراسر کشور خیلی ساده و تکنیکال دغدغه نبود مهارت و تجربه رو در خودشون از بین ببرند و ترس و استرسشون تبدیل به اعتماد به نفسشون بشه .... آن آرزو اکنون "حسابدار موفق" نام دارد.

پیمان رسولی / بنیان گذار حسابدار موفق