مدرک cpa حسابداری

چکیده

مدرک cpa حسابداری یکی از مدارک مهمی است که برای حسابداری در خارج از کشور و ورود به بازار کار این شغل باید دریافت کرد. این مدرک لازمه کار حسابداران در کشورهای معتبر است و موضوعاتی مانند ارتقای شغلی، کسب درآمد بالا، پیشرفت در جایگاه کاری و استفاده از تمام مزایای شغل حسابداری در دیگر […]

مدرک cpa حسابداری یکی از مدارک مهمی است که برای حسابداری در خارج از کشور و ورود به بازار کار این شغل باید دریافت کرد. این مدرک لازمه کار حسابداران در کشورهای معتبر است و موضوعاتی مانند ارتقای شغلی، کسب درآمد بالا، پیشرفت در جایگاه کاری و استفاده از تمام مزایای شغل حسابداری در دیگر کشورها با استفاده از این مدرک امکان‌پذیر است. اخذ این مدرک شرایط، مراحل و جزئیاتی دارد که در این مقاله از حسابدارشو قصد صحبت در مورد آن را داریم. اگر متقاضی حسابداری در خارج از کشور هستید و برای انجام این کار نیاز به اخذ مدرک مدرک cpa حسابداری دارید، با ما همراه باشید.

مدرک cpa حسابداری چیست؟

برای آشنایی با مدرک cpa حسابداری ابتدا باید با معنی این اصطلاح آشنا باشید. کد یا اصطلاح cpa اختصاری است که از واژه Certified Public Accountant است که به معنی حسابدار عمومی رسمی است. این مدرک برای افرادی صادر می‌شود که دوره‌های مالی مختلف مرتبط با حسابداری را به طور کامل گذرانده و در آزمون‌های مربوط به این رشته شرکت کرده و نمره قبولی را در تمام این آزمون‌ها دریافت کرده باشند.

افرادی که موفق به دریافت مدرک cpa حسابداری می‌شوند امکان کار در فرصت‌های شغلی مختلف مانند کارشناس ارشد مالی، مشاور متخصص مالی مجموعه‌های بزرگ و حسابدار تخصصی را دارند. این مدرک یک مدرک بین‌المللی است اما در بیشتر موارد برای کار در کانادا صادر می‌شود. اخذ این مدرک توانایی انجام حسابداری مالی، گزارش دهی، حسابرسی و رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی را به دارنده آن می‌دهد.

اهمیت مدرک cpa حسابداری

تقریبا در بیشتر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا این مدرک برای ورود به شغل حسابداری مورد نیاز است. در ادامه چند مورد از کشورهایی که با این مدرک حسابداری در آن‌ها ساده‌تر و با درآمد بالاتر قابل انجام است را معرفی خواهیم کرد که عبارتند از:

  • کشور کانادا یکی از کشورهایی است که آمار پذیرش حسابداران با مدرک cpa حسابداری در آن بسیار زیاد است. اهمیت این مدرک بین المللی در کانادا به حدی است که متقاضیان این شغل حتی بدون لیسانس حسابداری کانادا و تنها با داشتن این مدرک و سابقه کار، امکان کسب درآمد بالا و استخدام در بهترین فرصت‌های شغلی حسابداری را خواهد داشت.
  • مدرک cpa حسابداری در آمریکا هم اهمیت زیادی دارد و با استفاده از آن شانس پذیرش فرد در فرصت‌های شغلی مرتبط با حسابداری در این کشور چندین برابر می‌شود.
  • متقاضیان انجام حسابداری در انگلیس هم با ارائه این مدرک می‌توانند صلاحیت خود برای کار در مشاغل معتبر مربوط به حسابداری را ثابت کرده و شانس استخدام در بهترین مشاغل حسابداری را افزایش دهند.
  • در کشور استرالیا هم داشتن این مدرک در کنار مدل لیسانس حسابداری امکان کار در فرصت‌های شغلی برای مقاطع تحصیلی بالاتر مانند ارشد و دکترا را برای فرد ایجاد می‌کند.

مزایای اخذ مدرک cpa حسابداری

اخذ این مدرک و استفاده از آن مزایای زیادی دارد. این مدرک در سطح بندی حسابداران به خصوص در مجموعه‌هایی که استخدام حسابدار در آن‌ها به صورت رقابتی انجام می‌شود، اهمیت بسیار زیادی دارد.

این مدرک بین المللی، معتبر و دارای شهرت بسیار زیادی است. مهر و امضای این مدرک مورد تایید سازمان‌های مالیاتی در همه دنیا است و با استفاده از آن می‌توان انواع خدمات حسابداری را در بالاترین سطح انجام داد.

دیگر مزیت اخذ مدرک cpa حسابداری، حقوق و مزایای بالاتر برای حسابدارانی است که این مدرک را دریافت می‌کنند. حسابداری که دارای مدرک cpa است نسبت به حسابداری که صرفا با تحصیلات دانشگاهی وارد بازار کار این رشته می‌شود، حقوق و درآمد بالاتری دریافت می‌کند.

البته مزایای مدرک cpa حسابداری تنها برای دارنده آن نیست و شرکت‌ها یا مجموعه‌هایی که نیروی حسابداری آن‌ها دارای این مدرک است هم از مزایای زیادی برخوردار می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها امکان دریافت سریع‌تر وام‌ از بانک است.

این مدرک برای متقاضیان مهاجرت به خصوص در مجموعه‌های بزرگ و معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. مدرک cpa حسابداری یک مدرک تایید شده بین المللی است و داشتن آن رد رزومه به منزله توانایی فرد برای انجام امور حسابداری در تمام نقاط دنیا است. دارندگان این مدرک صرف نظر از مدرک تحصیلی اولویت بیشتری برای استخدام دارند.

دریافت مدرک cpa حسابداری در ایران

این مدرک در کشور ما هم قابل دریافت است و برای اخذ آن نیازی به سفر خارجی ندارید. هیئت صلاحین حرفه‌ای حسابداران خبره مسئول برگزاری این آزمون در ایران و دوره‌های مربوط به آن است. این آزمون همه ساله در زمستان، طی 4 روز و در 4 بخش انجام می‌شود. آزمون این مدرک 16 ساعت زمان می‌برد و قواعد نمره منفی برای نتایج این آزمون هم وجود دارد.

بخشی از سوالات آزمون به صورت تستی و برخی به صورت تشریحی طراحی می‌شوند. دریافت 50 درصد نمره قبولی در آزمون تست مجوز ورود حسابدار به آزمون تشریحی است.

 

Subscribe
Notify of
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
پیمان رسولی | بنیان گذار مجموعه اموزش حسابداری (حسابدارشو)

داستان یک آرزو

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی خیلی قوی و کاربردی برای ورود به بازار کار حسابداری وجود داشته باشه تا فارغ التحصیلان این رشته در سراسر کشور خیلی ساده و تکنیکال دغدغه نبود مهارت و تجربه رو در خودشون از بین ببرند و ترس و استرسشون تبدیل به اعتماد به نفسشون بشه .... آن آرزو اکنون "حسابدار موفق" نام دارد.

پیمان رسولی / بنیان گذار حسابدار موفق